albo
Szesnaście dotyków śmierci
spektakl obrotowy
Teatru Kana i Teatru Akhe
Przedstawienie „Sit down tragedy” powstało jako wyraz naszej niezgody na nieprawości obecne w przestrzeni publicznej. Chcieliśmy wyrazić naszą złość, upomnieć się o zasady i wartości. Dać sygnał, że nie jesteśmy obojętni.
Spektakl jest swoistym rewersem „stand-upowej” rzeczywistości, z którą wszyscy na co dzień się zmagamy - ironicznym, pełnym czarnego humoru komentarzem do spraw codziennych, lokalnych, globalnych i ostatecznych. Jest próbą diagnozy i mierzeniem się z nieuchronnością. Jest też okrutną w swojej radykalności, a jednocześnie pełną czułości przypowieścią o losie i o przypadku, o lęku i samotności. Jest ułożoną w kalejdoskop performatywnych zdarzeń opowieścią o świecie, na który brakuje już słów, w którym krzyczeć można jedynie przez milczenie i ciszę. Jest wreszcie aktem zbiorowej kreacji – improwizowaną kompozycją sceniczną na czwórkę aktorów, 27 krzeseł, 131 metrów sznurka, 9 świeczek, 2 lustra, 1 żelazko, 7 litrów wody, 5 kostek cukru, kromkę chleba, 25 żarówek i 26 kartek wyrwanych z literatury…
Spektakl zdobył Nagrodę Jury w Plebiscycie „Bursztynowy Pierścień 2020” za najlepsze przedstawienie sezonu, był też nominowany w kategoriach: najlepszy aktor/aktorka dla Bibianny Chimiak i Dariusza Mikuły.
(…) przedstawienie Kany obywa się niemal bez słów. A przecież mówi do widza niezwykle sugestywnie, przemawiając do jego emocji i wyobraźni, wypowiadając jego lęki i obsesje, odpowiadając na jego niewypowiedziane, skryte pytania (…) Sceny są w dużej mierze improwizowane, lecz zarazem niezwykle precyzyjne. Liczy się i znaczy każdy gest, a mimika choć podporządkowana działaniu – dopowiada to, o czym milczą słowa (…) Emocje wyrażane są przede wszystkim przez ruch – uparcie celowy, nierzadko skomplikowany, ale na ogół bezradny, wydobywający z działań gorzki absurd (…) Warto tu podkreślić ekwilibrystyczną wprost, sprawność aktorskiego zespołu; etiudy otrzymują dzięki temu formę bogatej plastycznie pantomimy, a całość inscenizacji przeistacza się w magiczny teatr, którego kolejne odsłony i elementy śledzimy z zapartym tchem (…)
Artur Liskowacki, Kurier Szczeciński, Szczecin 27.02.2020
reżyseria i scenografia: Maksim Isaev, Pavel Semchenko
obsada: Bibianna Chimiak, Karolina Sabat, Dariusz Mikuła, Piotr Starzyński / gościnnie: Maksim Isaev, Pavel Semchenko
dźwięk i światło: Piotr Motas,
kierownik produkcji: Piotr Motas,
realizacja: koprodukcja Teatr Kana & Teatr Akhe
premiera: 13-15 grudzień 2019
czas trwania: 90 minut
Spektakl zakwalifikował się do finału konkursu na najlepszy spektakl teatru niezależnego. |
informacje o biletach: TUTAJ
DATY KOLEJNYCH PREZENTACJI W TEATRZE KANA:
w 2025 roku
DATY KOLEJNYCH PREZENTACJI POZA SZCZECINEM:
wkrótce
albo
Szesnaście dotyków śmierci
spektakl obrotowy
Teatru Kana i Teatru Akhe
Przedstawienie „Sit down tragedy” powstało jako wyraz naszej niezgody na nieprawości obecne w przestrzeni publicznej. Chcieliśmy wyrazić naszą złość, upomnieć się o zasady i wartości. Dać sygnał, że nie jesteśmy obojętni.
Spektakl jest swoistym rewersem „stand-upowej” rzeczywistości, z którą wszyscy na co dzień się zmagamy - ironicznym, pełnym czarnego humoru komentarzem do spraw codziennych, lokalnych, globalnych i ostatecznych. Jest próbą diagnozy i mierzeniem się z nieuchronnością. Jest też okrutną w swojej radykalności, a jednocześnie pełną czułości przypowieścią o losie i o przypadku, o lęku i samotności. Jest ułożoną w kalejdoskop performatywnych zdarzeń opowieścią o świecie, na który brakuje już słów, w którym krzyczeć można jedynie przez milczenie i ciszę. Jest wreszcie aktem zbiorowej kreacji – improwizowaną kompozycją sceniczną na czwórkę aktorów, 27 krzeseł, 131 metrów sznurka, 9 świeczek, 2 lustra, 1 żelazko, 7 litrów wody, 5 kostek cukru, kromkę chleba, 25 żarówek i 26 kartek wyrwanych z literatury…
Spektakl zdobył Nagrodę Jury w Plebiscycie „Bursztynowy Pierścień 2020” za najlepsze przedstawienie sezonu, był też nominowany w kategoriach: najlepszy aktor/aktorka dla Bibianny Chimiak i Dariusza Mikuły.
(…) przedstawienie Kany obywa się niemal bez słów. A przecież mówi do widza niezwykle sugestywnie, przemawiając do jego emocji i wyobraźni, wypowiadając jego lęki i obsesje, odpowiadając na jego niewypowiedziane, skryte pytania (…) Sceny są w dużej mierze improwizowane, lecz zarazem niezwykle precyzyjne. Liczy się i znaczy każdy gest, a mimika choć podporządkowana działaniu – dopowiada to, o czym milczą słowa (…) Emocje wyrażane są przede wszystkim przez ruch – uparcie celowy, nierzadko skomplikowany, ale na ogół bezradny, wydobywający z działań gorzki absurd (…) Warto tu podkreślić ekwilibrystyczną wprost, sprawność aktorskiego zespołu; etiudy otrzymują dzięki temu formę bogatej plastycznie pantomimy, a całość inscenizacji przeistacza się w magiczny teatr, którego kolejne odsłony i elementy śledzimy z zapartym tchem (…)
Artur Liskowacki, Kurier Szczeciński, Szczecin 27.02.2020
reżyseria i scenografia: Maksim Isaev, Pavel Semchenko
obsada: Bibianna Chimiak, Karolina Sabat, Dariusz Mikuła, Piotr Starzyński / gościnnie: Maksim Isaev, Pavel Semchenko
dźwięk i światło: Piotr Motas,
kierownik produkcji: Piotr Motas,
realizacja: koprodukcja Teatr Kana & Teatr Akhe
premiera: 13-15 grudzień 2019
czas trwania: 90 minut
Spektakl zakwalifikował się do finału konkursu na najlepszy spektakl teatru niezależnego. |
informacje o biletach: TUTAJ
DATY KOLEJNYCH PREZENTACJI W TEATRZE KANA:
w 2025 roku
DATY KOLEJNYCH PREZENTACJI POZA SZCZECINEM:
wkrótce