Spotkanie z reżyserem spektaklu Mateuszem Przyłęckim i zespołem.
Otwarta prezentacja metod pracy. Rozmowa o przełomowym okresie życia Teatru, pracy nad spektaklem, o poszukiwaniu nowej formy i języka scenicznego, o problemach i przygodach, sukcesach i rozczarowaniach oraz refleksji po 10 latach grania spektaklu.
Mateusz Przyłęcki − absolwent Wydziału Aktorskiego (2001) i Wydziału Reżyserii Dramatu (2009) Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Wyreżyserował spektakle: „Życie / instrukcja obsługi” wg autorskiego scenariusza – kompilacji tekstów poradników, regulaminów i instrukcji, Teatr Współczesny w Szczecinie (premiera listopad 2008), „Lailonia” na motywach „13 bajek z królestwa Lailonii i innych bajek” L. Kołakowskiego (adaptacja własna), Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2009, spektakl zwyciężył w plebiscycie publiczności XVIII Alternatywnych Spotkań Teatralnych „KLAMRA” 2010 w Toruniu), „Stefcia Ćwiek w szponach życia” wg Dubravki Ugresic, Teatr Ludowy, Kraków (premiera listopad 2009), „Tango” S. Mrożka, Teatr Współczesny w Szczecinie (premiera październik 2010), „Czarnoksiężnik Oz” wg F. L. Bauma, Teatr Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi (premiera marzec 2011), „Mglisty Billy” wg G. Bianco, Teatr Figur Kraków (premiera czerwiec 2013, spektakl otrzymał Nagrodę Główną JURY MŁODYCH na Festiwalu „Korczak” 2013 oraz Pierwszą Nagrodę i nagrodę Jury Dziecięcego na Festiwalu Teatralnym „Karuzela” w Łodzi 2014), „Projekt: MATKA” wg tekstów autorek opisujących na blogach swoje doświadczenia związane z macierzyństwem, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2014, spektakl zwyciężył w plebiscycie publiczności XXIV Alternatywnych Spotkań Teatralnych „KLAMRA” 2016 w Toruniu), „Ławeczka” A. Gelmana, Teatr Dramatyczny w Białymstoku (premiera luty 2015), „Projekt: OJCIEC” wg tekstów autorów opisujących na blogach i w książkach swoje doświadczenia związane z tacierzyństwem, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2016), „Trik Patryka” K. Sagora, Teatr Ludowy w Krakowie, spektakl zrealizowany w ramach konkursu im. Jana Dormana organizowanego przez Instytut Teatralny ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (premiera wrzesień 2017), „Tu nawet muchy są bezpieczne” wg G. Dahle, Teatr Szkolny Akademii Teatralnej w Warszawie, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego), „Trójka na głowie” C. Brandau, Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu (premiera listopad 2018).
W ramach opieki reżyserskiej zrealizował z Teatrem Papahema spektakl „Macbett” wg E. Ionesco (premiera czerwiec 2015), a w ramach współpracy reżyserskiej z Justyną Kowalską spektakl „Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze” wg prozy A. Veteranyi (premiera sierpień 2016, Teatr Witkacego w Zakopanem). Pomysłodawca i opiekun artystyczny projektu „PIEŚNI DLA MIASTA” zrealizowanego w ramach 36. PPA we Wrocławiu (Nurt OFF) – projekt dostał wyróżnienie.
11 stycznia, godzina 20.30, spotkanie, Teatr Kana, wstęp wolny
Spotkanie z reżyserem spektaklu Mateuszem Przyłęckim i zespołem.
Otwarta prezentacja metod pracy. Rozmowa o przełomowym okresie życia Teatru, pracy nad spektaklem, o poszukiwaniu nowej formy i języka scenicznego, o problemach i przygodach, sukcesach i rozczarowaniach oraz refleksji po 10 latach grania spektaklu.
Mateusz Przyłęcki − absolwent Wydziału Aktorskiego (2001) i Wydziału Reżyserii Dramatu (2009) Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Wyreżyserował spektakle: „Życie / instrukcja obsługi” wg autorskiego scenariusza – kompilacji tekstów poradników, regulaminów i instrukcji, Teatr Współczesny w Szczecinie (premiera listopad 2008), „Lailonia” na motywach „13 bajek z królestwa Lailonii i innych bajek” L. Kołakowskiego (adaptacja własna), Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2009, spektakl zwyciężył w plebiscycie publiczności XVIII Alternatywnych Spotkań Teatralnych „KLAMRA” 2010 w Toruniu), „Stefcia Ćwiek w szponach życia” wg Dubravki Ugresic, Teatr Ludowy, Kraków (premiera listopad 2009), „Tango” S. Mrożka, Teatr Współczesny w Szczecinie (premiera październik 2010), „Czarnoksiężnik Oz” wg F. L. Bauma, Teatr Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi (premiera marzec 2011), „Mglisty Billy” wg G. Bianco, Teatr Figur Kraków (premiera czerwiec 2013, spektakl otrzymał Nagrodę Główną JURY MŁODYCH na Festiwalu „Korczak” 2013 oraz Pierwszą Nagrodę i nagrodę Jury Dziecięcego na Festiwalu Teatralnym „Karuzela” w Łodzi 2014), „Projekt: MATKA” wg tekstów autorek opisujących na blogach swoje doświadczenia związane z macierzyństwem, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2014, spektakl zwyciężył w plebiscycie publiczności XXIV Alternatywnych Spotkań Teatralnych „KLAMRA” 2016 w Toruniu), „Ławeczka” A. Gelmana, Teatr Dramatyczny w Białymstoku (premiera luty 2015), „Projekt: OJCIEC” wg tekstów autorów opisujących na blogach i w książkach swoje doświadczenia związane z tacierzyństwem, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2016), „Trik Patryka” K. Sagora, Teatr Ludowy w Krakowie, spektakl zrealizowany w ramach konkursu im. Jana Dormana organizowanego przez Instytut Teatralny ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (premiera wrzesień 2017), „Tu nawet muchy są bezpieczne” wg G. Dahle, Teatr Szkolny Akademii Teatralnej w Warszawie, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego), „Trójka na głowie” C. Brandau, Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu (premiera listopad 2018).
W ramach opieki reżyserskiej zrealizował z Teatrem Papahema spektakl „Macbett” wg E. Ionesco (premiera czerwiec 2015), a w ramach współpracy reżyserskiej z Justyną Kowalską spektakl „Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze” wg prozy A. Veteranyi (premiera sierpień 2016, Teatr Witkacego w Zakopanem). Pomysłodawca i opiekun artystyczny projektu „PIEŚNI DLA MIASTA” zrealizowanego w ramach 36. PPA we Wrocławiu (Nurt OFF) – projekt dostał wyróżnienie.
11 stycznia, godzina 20.30, spotkanie, Teatr Kana, wstęp wolny