Historia na wiele głosów to badawczy projekt dźwiękowy o słuchaniu jako metodzie twórczej.
W ramach kilkumiesięcznej pracy z twórczyniami i twórcami, których praktyka artystyczna polega w dużej mierze na opowiadaniu i oddawaniu głosu innym, powstał utwór dźwiękowy zbudowany z ćwiczeń wyobrażeniowo-słuchowych.
W swoim krótkim tekście “O Fikcji”, Vilem Flusser zawadiacko stwierdza “fikcja jest rzeczywistością”, ale jego rozważania odrywają się od po-platońskiej myśli filozoficznej, która rozdziela idee od rzeczywistości, dalekie są również od “post-prawd” czy “fake-newsów”. Flusser dotyka czegoś zupełnie innego: Kiedy mówię „fikcja jest rzeczywistością”, głoszę względność i równoważność wszystkich możliwych punktów widzenia.
W ciągu kilku miesięcy zastanawiamy się jak tworzyć rzeczywistości uwzględniające równoważnie wszystkie możliwe punkty widzenia,rozmawiamy o odpowiedzialności opowiadacza, o zaangażowaniu w inkluzywne tworzenie przestrzeni dla newralgicznych historii, o zabieraniu i oddawaniu głosu. Proponujemy ćwiczenia słuchowe z aktywnej obecności i czujności.
W projekcie wzięli-ły udział twórczynie i twórcy Ośrodka Teatralnego Kana: Weronika Fibich, Marta Poniatowska, Janek Turkowski oraz artystki Karolina Babińska i Wera Bet.
Inicjatorka projektu: Ola Zielińska
Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu "Kultura w sieci"
Historia na wiele głosów to badawczy projekt dźwiękowy o słuchaniu jako metodzie twórczej.
W ramach kilkumiesięcznej pracy z twórczyniami i twórcami, których praktyka artystyczna polega w dużej mierze na opowiadaniu i oddawaniu głosu innym, powstał utwór dźwiękowy zbudowany z ćwiczeń wyobrażeniowo-słuchowych.
W swoim krótkim tekście “O Fikcji”, Vilem Flusser zawadiacko stwierdza “fikcja jest rzeczywistością”, ale jego rozważania odrywają się od po-platońskiej myśli filozoficznej, która rozdziela idee od rzeczywistości, dalekie są również od “post-prawd” czy “fake-newsów”. Flusser dotyka czegoś zupełnie innego: Kiedy mówię „fikcja jest rzeczywistością”, głoszę względność i równoważność wszystkich możliwych punktów widzenia.
W ciągu kilku miesięcy zastanawiamy się jak tworzyć rzeczywistości uwzględniające równoważnie wszystkie możliwe punkty widzenia,rozmawiamy o odpowiedzialności opowiadacza, o zaangażowaniu w inkluzywne tworzenie przestrzeni dla newralgicznych historii, o zabieraniu i oddawaniu głosu. Proponujemy ćwiczenia słuchowe z aktywnej obecności i czujności.
W projekcie wzięli-ły udział twórczynie i twórcy Ośrodka Teatralnego Kana: Weronika Fibich, Marta Poniatowska, Janek Turkowski oraz artystki Karolina Babińska i Wera Bet.
Inicjatorka projektu: Ola Zielińska
Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu "Kultura w sieci"