prezentacja spektaklu „ Gęstość zaludnienia” w Teatrze X- cai w Tokio oraz wykład „Sztuka to surowica, zaszczepi w nas cudze doświadczenie - wojna, wybuch, katastrofa, dramat literatura jako schron na czasy kryzysu" na Tokijskim Uniwersytet Studiów Międzynarodowych.
To druga wizyta Teatru w Tokio. Pierwszy raz odwiedziliśmy Japonię w 2011 roku, Teatr Kana prezentował w Tokio bogaty program "Czy Japonia to Lailonia?", zbudowany z trzykrotnej prezentacji spektaklu Teatru Kana "Lailonia" w reż. Mateusza Przyłęckiego, akcji performatywnej "Jak szukaliśmy Lailonii, czyli o prawie do wątpliwości" połączonej z czytaniem esejów na temat "13 bajek z Królestwa Lailonii", a także prezentacji serii filmów animowanych, reżyserowanych przez czołowych twórców polskiej animacji, inspirowanych bajkami Leszka prezentacji serii filmów animowanych, reżyserowanych przez czołowych twórców polskiej animacji, inspirowanych bajkami Leszka Kołakowskiego, spotkań z pomysłodawcą adaptacji, autorem scenariuszy filmów i autorem esejów: Janem Zamojskim oraz warsztatów, spotkań i projekcji filmowej prezentujących metody pracy Teatru Kana. Program był realizowany w ramach Polskiej Prezydencji 2011 w Tokio oraz Pekinie (na „2011 Lin Zhaohua Theatre Art Festiyal"). W obu krajach spektakl oraz pozostałe punkty programu cieszyły się dużym zainteresowaniem i zostały gorąco przyjęte przez publiczność.
Pani Misake Ueda (dyrektor Teatru) postanowiła zaprosić Teatr Kana po raz drugi. Zainteresowała się nowym spektaklem Teatru "Gęstość zaludnienia", zarówno ze względu na jego walory artystyczne, uniwersalność przekazu, otwartość na dialog jak i ze względu na jego tematykę odważnie opisującą trudne tematy związane z wybuchem, katastrofą i lękiem, które nie tak dawno dotknęły również mieszkańców Japonii (wybuch elektrowni atomowej w Fukushimie).
„Sztuka to surowica, zaszczepi w nas cudze doświadczenie - wojna, wybuch, katastrofa, dramat literatura jako schron na czasy kryzysu" autorstwa Krzysztofa Popiołka.
Wykład poświęcony doświadczeniu pracy nad tekstem w teatrze. Autor - reżyser teatralny - zajmie się zagadnieniem adaptacji na przykładzie literatury, z którą spotykał się dotychczas podczas procesu twórczego. Zaprezentowane zostaną sposoby budowania dramaturgii dzieła scenicznego (w oparciu o polską szkołę dramaturgii - autor reprezentuje szkołę krakowską, której jest absolwentem), kwestie związane z wyborem tematu adaptacji, trudności w przeniesieniu (przepisaniu) gestu literackiego na gest sceniczny, możliwe drogi wzbudzania osobistego zaangażowania w cudzy tekst, a także istota i mechanika metody pisarstwa automatycznego jako przydatnego narzędzia w pracy twórczej.
![]() |
Wyjazd dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu: Promocja kultury polskiej za granica 2019 |
prezentacja spektaklu „ Gęstość zaludnienia” w Teatrze X- cai w Tokio oraz wykład „Sztuka to surowica, zaszczepi w nas cudze doświadczenie - wojna, wybuch, katastrofa, dramat literatura jako schron na czasy kryzysu" na Tokijskim Uniwersytet Studiów Międzynarodowych.
To druga wizyta Teatru w Tokio. Pierwszy raz odwiedziliśmy Japonię w 2011 roku, Teatr Kana prezentował w Tokio bogaty program "Czy Japonia to Lailonia?", zbudowany z trzykrotnej prezentacji spektaklu Teatru Kana "Lailonia" w reż. Mateusza Przyłęckiego, akcji performatywnej "Jak szukaliśmy Lailonii, czyli o prawie do wątpliwości" połączonej z czytaniem esejów na temat "13 bajek z Królestwa Lailonii", a także prezentacji serii filmów animowanych, reżyserowanych przez czołowych twórców polskiej animacji, inspirowanych bajkami Leszka prezentacji serii filmów animowanych, reżyserowanych przez czołowych twórców polskiej animacji, inspirowanych bajkami Leszka Kołakowskiego, spotkań z pomysłodawcą adaptacji, autorem scenariuszy filmów i autorem esejów: Janem Zamojskim oraz warsztatów, spotkań i projekcji filmowej prezentujących metody pracy Teatru Kana. Program był realizowany w ramach Polskiej Prezydencji 2011 w Tokio oraz Pekinie (na „2011 Lin Zhaohua Theatre Art Festiyal"). W obu krajach spektakl oraz pozostałe punkty programu cieszyły się dużym zainteresowaniem i zostały gorąco przyjęte przez publiczność.
Pani Misake Ueda (dyrektor Teatru) postanowiła zaprosić Teatr Kana po raz drugi. Zainteresowała się nowym spektaklem Teatru "Gęstość zaludnienia", zarówno ze względu na jego walory artystyczne, uniwersalność przekazu, otwartość na dialog jak i ze względu na jego tematykę odważnie opisującą trudne tematy związane z wybuchem, katastrofą i lękiem, które nie tak dawno dotknęły również mieszkańców Japonii (wybuch elektrowni atomowej w Fukushimie).
„Sztuka to surowica, zaszczepi w nas cudze doświadczenie - wojna, wybuch, katastrofa, dramat literatura jako schron na czasy kryzysu" autorstwa Krzysztofa Popiołka.
Wykład poświęcony doświadczeniu pracy nad tekstem w teatrze. Autor - reżyser teatralny - zajmie się zagadnieniem adaptacji na przykładzie literatury, z którą spotykał się dotychczas podczas procesu twórczego. Zaprezentowane zostaną sposoby budowania dramaturgii dzieła scenicznego (w oparciu o polską szkołę dramaturgii - autor reprezentuje szkołę krakowską, której jest absolwentem), kwestie związane z wyborem tematu adaptacji, trudności w przeniesieniu (przepisaniu) gestu literackiego na gest sceniczny, możliwe drogi wzbudzania osobistego zaangażowania w cudzy tekst, a także istota i mechanika metody pisarstwa automatycznego jako przydatnego narzędzia w pracy twórczej.
![]() |
Wyjazd dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu: Promocja kultury polskiej za granica 2019 |